Oude vs. Nieuwe website

Tips & Tricks – Wanneer is mijn website verouderd?

Voor een bedrijf is een website niet meer weg te denken deze tijd. Er gaat veel minder mond-aan-mondreclame rond dan vroeger. En mensen zijn veel meer actief online (google, sociale media enz.) dan tien jaar geleden. Ook jouw klanten spenderen veel meer tijd online, dus is een goede website voor jouw bedrijf belangrijk. Maar hoe zorg je er nu voor dat ook jij opvalt tussen al die online communicatie?

Klanten verwachten dat je als bedrijf, dus ook jouw website, volledig mee up-to-date bent met de leefwereld van nu. Blijf je als bedrijf zitten met een verouderde website, mag je er ook zeker van zijn dat je verkopen zult mislopen.

Maar ook Google verwacht niet minder van jou. Google gaat namelijk aan betrouwbare en relevante websites hogere rankings toekennen, dan aan verouderde websites die niet hedendaags zijn.

Je mag er toch vanuit gaan dat je website na 3 – 5 jaar nood heeft aan wat opfrissing of vernieuwing.

7 signalen die erop wijzen dat jouw website aan vernieuwing toe is

1 - Je website ziet er verouderd uit en geeft geen goede eerste indruk mee aan jouw potentiële klanten

Hou je bij de opmaak van je website bij de essentie van jouw bedrijf of dienst. Werk niet met al te felle kleuren, gebruik geen te lange teksten, maar maak liever grote, duidelijke titels. Zorg er dus zeker voor dat het design en het ontwerp van je website ook mee is met zijn tijd.

2 - Is jouw website snel genoeg?

Hoelang duurt het vooraleer jouw website geladen is? Duurt dit langer dan drie seconden, dan mag je er zeker van zijn dat veel bezoekers terug gaan weg klikken. Ook Google zal zijn focus eerst leggen op websites die sneller werken.

3 - Je website is niet responsive genoeg en dus ook niet mobiel vriendelijk

Wist je dat meer dan de helft van jouw bezoekers jouw website bekijkt vanaf een mobiel apparaat gaande van gsm, tablet, enz. Als jouw website zich niet automatisch aanpast naar deze verschillende schermgroottes, dan is je website niet responsive. Kortom zit je dus met een verouderde website. Hoe zal je dit merken? Gebruikers spenderen maar een heel korte tijd op jouw website, je zult het aantal bezoekers zien verminderen, enz.  Wat natuurlijk resulteert in minder aankopen.

4 - Een verouderde website is vaak minder beveiligd en kan gemakkelijker gehackt worden

Een veilige website straalt vertrouwen uit bij de gebruiker, maar geeft jou als zaakvoerder ook de nodige rust. Klanten willen namelijk dat hun gegevens veilig worden bewaard en niet worden bloot gesteld aan potentiële hackers. Dus ga zeker na of de nieuwste beveiligingstechnieken worden toegepast op je website.

5 - Scoort jouw website goed in Google? Of merk je dat je toch wat meer achteraan bengelt in de ranking? Ben jij actief bezig met de SEO van jouw website?

Wist je dat Google zijn algoritmes heel vaak bijwerkt? Als het ontwerp en de inhoud van jouw website niet aangepast wordt aan de laatste veranderingen, dan loop je het risico dat je lager komt te staan in de online zoekresultaten. Dit resulteert uiteraard terug in minder aankopen. 

6 - Is jouw website voldoende gelinkt aan sociale media en google-links?

Websites dienen niet meer zoals vroeger enkel als een online brochure voor jouw bedrijf. Bezoekers kijken graag ook op jouw sociale media of nemen vaak liever contact op via sociale media dan op jouw persoonlijke gegevens. Is jouw website verder gelinkt aan Google Maps, Google Analytics, Youtube, enz? Dit kan jouw website namelijk een boost geven in de juiste richting.

7 - Werk jij met een eigen beheersysteem aan jouw website?

Moet jij voor elke aanpassing die dient te gebeuren vertrouwen op jouw webdesigner? Zou je niet liever zelf kleine aanpassingen willen/kunnen doen aan je website? Dit om zowel kosten als tijd te besparen? Tegenwoordig bestaan er heel gemakkelijke systemen (zoals WordPress) waaraan je jouw website kunt verbinden. Zo kun je gemakkelijk zelf kleine aanpassingen doen aan jouw website, zonder hiermee telkens op een ander te moeten rekenen.

Conclusie

Is jouw website schuldig aan één of meer van bovenstaande signalen of knelpunten? Neem dan zeker contact op om deze knelpunten aan te pakken. Wij zorgen er graag voor dat we jouw website verbeteren en deze ontdoen van onnodige teksten en foto’s die geen meerwaarde geven. Op deze manier versterk jij als bedrijf jouw imago.

Bij Verhulst-Vandamme kun je ook snel en gemakkelijk een onderhoudscontract aanvragen om je site up-to-date te houden. Wat houdt dit dan juist in?

  • Maandelijkse updates van jouw website
  • Beveiliging en bescherming
  • Onderhoud van jouw website

 

Vragen? Neem dan contact op via info@verhulst-vandamme.be.

Benieuwd naar meer?

Contacteer ons dan snel voor een vrijblijvende afspraak

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn